[Najnowsze wpisy][6]

pieniądze
pomysły
edukacja
uciążliwości
gotowanie
podróże
firma
akcje charytatywne
opinie
studia
zakupy
recenzja
zawody
książki
hobby
prawo
rośliny
zdrowie
biznes
kwiaty
samochody
księgowość
zwierzęta

Dlaczego nie powinno się jeść lodów po wycięciu migdałków

Mam informacje z pierwszej ręki. Znalazłam się pod opieką lekarza, który jest przeciwny jedzeniu lodów tuż po usunięciu migdałków. Sprawa budzi kontrowersje, ponieważ nawet laryngolodzy mają na ten temat różne opinie. Stąd - jak go oceniam - mit używania lodów do przyspieszenia gojenia się ran w gardle jest bardzo utrwalony. Nie ma się co dziwić, bo to przemiła perspektywa po traumatycznym doświadczeniu szpitalnym. 

Na drugi dzień po wycięciu migdalków dostałam     4 zakazy:
  • nie jeść lodów
  • nie jeść owoców
  • nie pić soków owocowych
  • nie pić napojów gazowanych 

Początkowo przesiałam internet w poszukiwaniu kontrargumentów - i znalazłam: niska temperatura obkurcza naczynia krwionośne, co sprawia, że ryzyko uszkodzenia "strupka" po wyciętych migdałkach i  - w konsekwencji - krwotoku jest zmniejszone. Do tego bakterie nie znoszą niskiej temperatury. Więc o co - jemu - chodzi? 

Otóż lody, jak i pozostałe grzechy z listy, zawierają mnóstwo węglowodanów, przez co są znakomitą pożywką dla bakterii! "Niech Pani sobie wyobrazi - mówi mi mój dr Kwiatek - jak lody magazynują się w kieszonkach po migdałkach i oblepiają te świeże rany."  No i problem z zakażeniem bakteriami gotowy. 
Powikłania   na życzenie. 

Dziwi mnie, że nie ma tego w internecie. Wystarczyłyby dwa zdania wyjaśnienia. 
Wpis dedykuję dr Grzegorzowi Kwiatkowi  z Poznania. 



About Author 'l-Gharaniq

when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries.

2 komentarze

  1. A to nie jest tak, że wszystko zawiera jakieś węglowodany??

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, ale po wycięciu migdałków prawie nic się nie je, nie można przełknąć. Jedynie substancję pokroju lodów, budyniu, kisielu, a i to sprawia ból. Natomiast mit dotyczy zwłaszcza lodów, dlatego pierwsze skojarzenie (czym nakarmić zoperowanego) to lody. Rozsądek podpowiada, że konkluzja dotyczy wszystkich pokarmów, które mogłyby zaszkodzić w sposób, jaki opisał mi dr Kwiatek.

    OdpowiedzUsuń

Wpisz szukane słowo i naciśnij Enter, aby je odszukać